יום ד', ד’ בכסלו תשע”ח
דבר המנהל פרוייקטים מיוחדים רישום לתשע"ט מרחבים כיתתיים חדר מורים יצירת קשר English
 
 
אין הנאה וזכות גדולים מאלה, ברגע זה, מאשר לבטא במילים דלות את תרומתו המרגשת של בית ספר רעות לעולמם ורגשותיהם של תלמידיו, ואת זאת אני מרשה לעצמי לומר מתוך החוויה האישית

אין הנאה וזכות גדולים מאלה, ברגע זה, מאשר לבטא במילים דלות את תרומתו המרגשת של בית ספר רעות לעולמם ורגשותיהם של תלמידיו, ואת זאת אני מרשה לעצמי לומר מתוך החוויה האישית שאני עוברת, באמצעות בתי הלומדת בו זו השנה השנייה. מתוך ניסיוני, גם כמורה וגם כמי שלמדה במערכות החינוך השונות, ובכללן מערכת החינוך המיוחד, בית הספר רעות איננו דומה למה שלקחתי בו חלק עד עתה. מתוך שלל המשימות הכבדות שעל כל מסגרת חינוכית למלא, ואשר בית הספר רעות מצטיין בהם – קידום תהליכי למידה, פיתוח סביבת למידה, פיתוח חשיבה מעמיקה – אני בוחרת להאיר בשורות אלה את מה שכל כך אנו צמאים אליו בעידן זה של אובדן ערכים, מיכון ומחשבים והוא: משמעות. היכולת למצוא משמעות בחיי שגרה, היכולת לבחור משמעות לחיי, היא המשימה הגדולה ביותר העומדת לפתחו של כל אדם בעידן זה, והיא המשימה הגדולה ביותר שעל בתי הספר לקחת היום על עצמם כדי לחנך דורות של נערים ונערות בעלי כוחות יצירה ושמחה. לא פגשתי מסגרת חינוכית כבית הספר רעות אשר חרטה משימה זו על דיגלה, והיא חותרת לממשו באמונה גדולה, באמון בלתי מסתייג בכוחו של הפרט, ובאהבה ללא תנאי. אני סבורה שרק ע"י מציאת משמעות וטיפוח הפן הרוחני הזה בנפשו של הילד ניתן לחנכו לחשיבה עצמאית ומעמיקה, לפתח בו תהליכי למידה ולטפח באישיותו סובלנות ודרך ארץ כלפי הזולת. בכבוד רב, דניאלה ברפמן כהן ציירת, אמא לתלמידה ברעות